Tuesday, April 14, 2009

Aku bersyukur...

Aku bersyukur,
Tatkala aku masih mampu bernafas,
Menghirup udara kurniaan Tuhan.

Aku bersyukur,
Tatkala aku masih sihat,
Bekerja dan berjuang kerana Tuhan.

Aku bersyukur,
Tatkala aku diberi peluang melihat mentari,
Teladani dan pelajari alam ciptaan Tuhan.

Aku bersyukur,
Tatkala aku menikmati sarapan pagi,
Sumber halal dari rezeki pemberian Tuhan.

Aku bersyukur,
Tatkala aku diberi akal yang waras,
Melalui denai dan jalan untuk redha Tuhan.

Dan aku perlu bersyukur,
Tatkala mereka masih mengasihi aku,
Kasih yang membawa cinta kepada Tuhan.

Dan aku perlu bersyukur,
Tatkala mereka membenci aku,
Menginjakkan aku dari kebencian Tuhan.

Aku bersyukur,
Dan aku perlu bersyukur,
Tatkala aku menggapai panji Islam,
Demi menegakkan agama Tuhan.

No comments: