Friday, November 7, 2008

Anda ingin lebih cantik dan menarik??

Perhiasan wajah
  • Jadikanlah Ghadhdul Bashar (menundukkan pandangan) sebagai "hiasan mata" anda, nescaya akan semakin bening dan jernih.
  • Oleskan "lipstik kejujuran" pada bibir anda, nescaya akan semakin manis.
  • Gunakanlah "pemerah pipi" anda dengan kosmetik yang terbuat dari rasa malu yang dibuat dari salon Iman.
  • Pakailah "sabun Istighfar" yang menghilangkan semua dosa dan kesalahan yang anda lakukan.
  • Rawatlah rambut anda dengan "Selendang Islami" yang akan menghilangkan kelemumur pandangan lelaki yang merbahayakan.
  • Hiasilah kedua tangan anda dengan gelang Tawadhu' dan jari-jari anda dengan cincin Ukhuwwah.
  • Sebaik-baiknya kalung anda adalah kalung "kesucian".Bedaklah wajah anda dengan "air Wudhu" nescaya akan bercahaya di akhirat.

Alangkah indah dan menarik jika anda mengamalkan sume tips2 ni (muslimat je ye )
Yg muslimin boleh amal tp tgk yg mne sesuai je



Perhiasan akhlak

Banyakkan bercakap dengan diri sendiri berbanding bercakap kepada orang (dengan cara berucap atau menulis komen), Orang yang lebih banyak membalas percakapan orang sedangkan sedikit sekali bercakap kepada diri sendiri, akan banyak bercakap dengan perkara-perkara yang merendahkan akal dan maruah.

Sabda Nabi SAW:

liyasmut.JPG

“Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan Hari Akhirat, maka berkatalah yang baik-baik atau lebih baik diam sahaja” (Muttafaq ‘alayh)

Bercakap lebih utama dari mendiamkan diri. Kerana itu saya amat menghargai pengunjung yang meninggalkan komen. Tetapi diam lebih utama dari bercakap, andaikata percakapan itu tidak berunsur kebaikan. Kebaikan tidak semestinya sopan pada bahasa, tetapi bernilai pada isi dan makna. Percakapan yang bernilai lazimnya terbit dari pemikiran yang mendahului percakapan.

Mengurangkan percakapan pada perkara yang tidak mendatangkan manfaat, adalah amat digalakkan di setiap keadaan. Bahkan ia adalah pelindung diri dari perkara yang lagha, dusta dan apa tidak diharuskan. Membanyakkan cakap membanyakkan silap. Mengurangkan cakap, meninggikan harga diri dan mengelokkan sikap.

sumber:saifulislam.com





No comments: